До чого готуватись бізнесу у боротьбі за податковий кредит.

//До чого готуватись бізнесу у боротьбі за податковий кредит.

До чого готуватись бізнесу у боротьбі за податковий кредит.

Старший юрист  СТОЛИЧНА ПРАВОВА ГРУПА Усик Лілія розповіла про «робочі» правила та поради для розблокування ПК/РК, відпрацьовані трирічним досвідом успішного захисту інтересів клієнтів по реєстрації податкових накладних.

  1. При адміністративному оскарженні найголовніший принцип – «Спасение утопающих – дело рук самих утопающих»: все залежить від того на скільки деталізовані пояснення про господарські операції платник ПДВ подає та чи підтверджено ці пояснення документами.

Платник податків має докласти максимальних зусиль та подати інформацію так, щоб сумнівів про реальність операції не виникало.

Якщо в 2017 році для комісій ДПС для розблокування податкових накладних було достатньо показати рух товару та приймання-передачу по видатковим накладним по ланцюгу постачальники –
посередник-покупець  – кінцевий покупець і підтвердити оплату, і податківці абсолютно не звертали увагу на послуги перевезення, оформлення ТТН, наявність сертифікатів якості/декларацій відповідності, зберігання товару, складські документи – наразі відсутність одного з перерахованих документів (залежно від галузевої специфіки господарської діяльності та товарів, робіт/послуг, що є предметом операції) стає основною причиною відмови ДПС в реєстрації податкових накладних. До прикладу: ДПС не аналізуватиме причини відсутності певного документу, який на їх думку має бути обов’язково, а платник податків його недодав,  а відразу як причини відмови вкаже на відсутність цього документа, якщо платник податків у поясненнях обґрунтовано не роз’яснить причини його відсутності.

  1. Господарська операція пов’язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та його капіталу, тобто описуючи господарську операцію, що відображена у податковій накладній, аргументи платника податків повинні бути направленні на доведення: 1) реальності здійснення операцій, що мають ділову мету та економічну вигоду; 2) наявності розумних економічних причин для здійснення господарської операції.

Написання пояснень це не банальний опис усього переліку документів, які підтверджуються ваші операції, це виклад історії усіх правовідносин, в тому числі і супутніх, пов’язаних з здійсненням  господарської операції, що відображена у податковій накладній. Якщо деяких документів у платника податків немає і дооформити їх неможливо, як наприклад ТТН чи сертифікатів якості при поставці товару за договором поставки, – потрібно зазначати і про це, обґрунтовуючи об’єктивну не суттєвість відсутності ТТН при відносинах поставки, що автоматично не означає нереальність операції.

  1. Поспіх у подачі пояснень та документів не принесе позитивного результату

Для подачі пояснень до податкової накладної, реєстрація якої була зупинена законодавством передбачено 365 днів від дати податкової накладної – цей строк потрібно використати максимально продуктивно: збираємо, оформлюємо документи, яких не вистачає, для відображення  руху активів та капіталу платника податків. Краще не подавати пояснення з документами взагалі, ніж подавати неповний пакет документів – очікуваного позитивного результату не буде і останнім шансом зареєструвати податкову накладну стане довготривалий затяжний судовий процес, що теж має свої нюанси.

ВАЖЛИВО: Якщо Ваша компанія не оплатила/частково оплатила послуги/товари, придбані у субпідрядника/постачальника, якого Ви залучали до здійснення господарської операції, відображеній у заблоковані податковій накладній, – шанси розблокувати таку накладну мізерні. Теж стосується ситуацій, якщо ваш клієнт, на користь якого складена податкова накладна, не розрахується з вами до моменту подачі пояснень. Рух коштів при підтвердженні реальності операцій не меш важливий за рух товару.

  1. В підготовці документів та пояснень найефективніше працює тандем бухгалтер + юрист. Часто керівники підприємств нехтують допомогою юристів, недооцінюючи їх роль і вважаючи, що бухгалтер сам впорається з цією задачею, а допомога юриста потрібна тільки при підготовці позову до суду. Це помилкова думка, оскільки юрист – це, в першу чергу, аналітик, завдання якого в даному випадку: проаналізувати документи та ситуацію в цілому та вказати клієнту на слабкі сторони його документів, позиції та ризики; дооформити документи належним чином; вказати на правопорушення ДПС по відношенню до платника податків; підкріпити аргументи в поясненнях/скаргах судовою практикою; скласти список документів, яких не вистачає для подачі; знайти невідповідності між сумами, датами, номерами документів тощо, які на перший погляд здаються дрібницею, але як показує практика, можуть зіграти не на користь платника податків.
  2. Захист інтересів у суді: ДПС порушувало і порушує законодавчий принцип своєї роботи «дозволено тільки те, що передбачено законом», приймаючи протиправні та необґрунтовані рішення про відмову від реєстрації податкових накладних, тим самим виходячи за рамки повноважень або не виконуючи їх належним чином. Доки це свавілля триває, захистити свої інтереси, озброївшись документами, підтверджуючими, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце, цілком реально.

За умови доведення та документального підтвердження первинними документами здійснення господарських операцій, судова практика показує позитивний результат на користь платників ПДВ. Суд вивчає аргументи та надані докази детальніше та якісніше, ніж ДПС, тож сподіватись, що з не повним пакетом документів та сумнівним обґрунтуванням суд винесене рішення на користь платника податків розраховувати не варто.

By | 2020-09-24T16:04:54+00:00 24 Вересня, 2020|Без рубрики|0 Comments